7 Porad Jak Tworzyć Skuteczniejsze AdWords

Kto nie przeczyta tego tekstu, naraża się na poważne ubytki klientów i zleceń.

Ekipa speców od marketingu on-line z Clicteq przygotowała świeży zestaw porad, mający podnieść efektywność przygotowywanych reklam tekstowych, wyświetlanych w wyszukiwarce Google. Pretekstem do podzielenia się swoją wiedzą była nowa opcja reklamowa, czyli zwiększenie pola na tekst w nagłówku AdWords. Opracowany zestaw sprowadza się do siedmiu porad – część z nich jest już dobrze znana marketingowcom, część może okazać się pożyteczną wskazówką. A zatem:

  1. Niech Twoja reklama ma znaczenie.
  2. Pamiętaj o silnym wezwaniu do działania.
  3. Lokalizuj reklamy używając nazwy miasta.
  4. Informuj o upływającym czasie do zakończenia swojej akcji.
  5. Zrezygnuj z dynamicznego wstawiania słów kluczowych.
  6. Stosuj emocje.
  7. Pisz dużą literą.

 

Przejdźmy zatem do szczegółów i omówienia każdej z sugestii z osobna.

 

Niech Twoja reklama ma znaczenie.

To ważne, by tak konstruować nagłówki reklam, by jak najmocniej korespondowały z frazami wyszukiwanymi przez potencjalnych klientów. Najlepiej, by taki zestaw słów znajdował się na samym początku reklamy, od razu przyciągając uwagę odbiorcy. Jeśli przed chwilą wpisał on w wyszukiwarkę „marketing dla firmy”, a to Twoja reklama będzie się od tego zaczynać – cóż, masz duże szanse, że kliknie właśnie na Twój link.

 

Pamiętaj o silnym wezwaniu do działania.

To podstawa skutecznych marketingowych działań, ale zdarza się, że o najważniejszych rzeczach się zapomina. Zwłaszcza, gdy ktoś skupia się na jak najdokładniejszym opisaniu produktu lub usługi. Jednak reklama tekstowa bez zachęcenia odbiorcy do kupna, kliknięcia czy dowiedzenia się czegoś więcej – traci moc swojego przekazu.

 

Lokalizuj reklamy używając nazwy miasta.

Tak komponuj copy, by osoba poszukująca serwisu rowerowego w Krakowie, zobaczyła w Google Twoją reklamę z frazą „Serwis rowerowy w Krakowie”. Oszczędź sięgania po kolejne przymiotniki w stopniu najwyższym (najlepszy serwis, najszybszy serwis, najtańszy serwis etc.), w zamian sięgając po prostą, acz skuteczną metodę przybliżania klientowi swojej oferty w sensie przestrzennym.

 

Informuj o upływającym czasie do zakończenia swojej akcji.

Ekipa Clicteq przekonuje, że znaczący wzrost klikalności następował, gdy reklama informowała o zbliżającym się końcu promowanej wyprzedaży czy akcji rabatowej. Im bliżej było jej końca (np. „Jeszcze tylko 2 dni”, „Jutro koniec”, „Ostatni dzień”), tym częściej taki tekst zostawał wybierany, a osoba siedząca przed komputerem była kierowana na stronę reklamodawcy.

 

Zrezygnuj z dynamicznego wstawiania słów kluczowych.

Google daje taką możliwość, jak się jednak okazuje – reklamy wykorzystujące ten mechanizm nie dawały żadnej przewagi nad klasycznymi reklamami. Jeśli więc nie przynoszą one efektu, to po co tracić na to czas? Lepiej skoncentrować się na dopieszczeniu tekstu i uwzględnieniu wszystkich rekomendowanych kroków. Kolejnym z nich jest...

 

Stosuj emocje.

To też niby znane, a nawet oklepane przykazanie każdego marketingowca i copywritera. Diabeł jednak tkwi w szczegółach. Ważne jest to, po jakie emocje sięgniemy, jaką ich dawkę zaserwujemy i w jakiej formie podamy. Temat emocji w reklamie to osobne zagadnienie. Warto tu – może jako ciekawostkę, może jako małą podpowiedź – przywołać, do jakich wniosków doszedł zespół Clicteq. Okazuje się, że przy reklamie A/B dotyczącej tej samej usługi (badanie mammograficzne), o wiele większą popularnością cieszyła się ta wersja, w której odwołano się do negatywnej emocji: strachu. Copy groziło, że brak badań może skutkować śmiercią. Druga, mniej chętnie wybierana wersja, informowała, że regularne badanie się gwarantuje pełnię zdrowia.

 

Pisz dużą literą.

Według zaleceń specjalistów, powołujących się na swoje badania, warto każdy wyraz zaczynać od dużej litery właśnie. Przyciąga to uwagę odbiorcy i zwiększa czytelność przekazu – zwłaszcza w wersji mobile. Łatwiej przeczytać tekst i wychwycić jego sens. Widać, że ten trend przyjął się w Polsce, wbrew obowiązującym u nas gramatycznym zasadom pisowni.

 

Więcej szczegółów na temat badań ekipy Clicteq znajdziecie na przygotowanej przez nich infografice.