Konwersja z wykorzystaniem Facebook Ads

Jak najskuteczniej wykorzystać potencjał Facebook Ads w zakresie zwiększenie sprzedaży? Zaplanować kampanię reklamową w oparciu o cel Konwersja. W tym wpisie wyjaśniamy, jak przygotować dobrą akcję prosprzedażową na Facebooku.

 

Do tej pory na naszym blogu omówiliśmy już dwa cele oferowane reklamodawcom korzystającym z Facebook Ads (cel numer jeden, cel numer dwa cz. I, cel numer dwa cz. II). Cykl eksperckich wpisów poświęconych Facebook Ads kończymy bliższym przyjrzeniem się celowi numer trzy – Konwersji. W skrócie, służy ona do przemieniania użytkowników Facebooka czy odbiorców Twoich reklam – w Twoich klientów.

 

Kategoria 1: konwersje

Wydaje się, że to esencją potocznie określanej "sprzedaży na Facebooku". Jeśli dokonasz wyboru tej opcji, Facebook skieruje Twoje reklamy do osób, które częściej niż inne dokonują zakupów on-line w danym segmencie rynku. Oznacza to, że reklamy wyświetlą się  na przykład tym, którzy przez Internet chętniej kupują artykuły dziecięce lub elektronikę. Reklama trafi również do tych osób, które skłonne są do dodania informacji o płatnościach w witrynie, aplikacji lub Messengerze reklamodawcy.

Żeby czerpać realne korzyści z uruchomienia kampanii ukierunkowanej na tę kategorię, w praktyce należy posiłkować się danymi z Piksela Facebooka, a także posiadać już pewien historyczny ruch w e-sklepie. Uwaga! Efekty naszej kampanii będą mizerne, jeśli rozpoczniemy ją niedługo po postawieniu i uruchomieniu sklepu internetowego.

 

Pamiętaj, że przed uruchomieniem kampanii reklamowej bazującej na kategorii: konwersje, powinieneś co do zasady dysponować przetestowaną, kompletną, sprawnie działającą infrastrukturą sprzedażową w e-sklepie. Musi ona płynnie przeprowadzać klienta od chęci zakupowej przez kolejne kroki, aż do opłacenia zamówienia. Stracisz część chętnych do zakupu, jeśli nie będzie miał np. systemu zautomatyzowanej płatności za zamówienie, a jedynie podasz dane do tradycyjnego przelewu. Tak samo szkodliwe będzie. jeśli formularz zamówienia będzie zwracał klientowi nieuzasadnione błędy techniczne.

 

Kategoria 2: sprzedaż z katalogu

Jeśli uprzednio skonfigurowałeś na swoim koncie katalog z produktami, opisałeś je, podałeś ich zdjęcia, ceny, warianty - warto rozważyć tę opcję. Dla produktów z katalogu możliwe jest tworzenie różnorodnych form przekazu marketingowego: reklam dynamicznych, w formie kolekcji, reklam karuzelowych oraz tzw. wspólnych reklam.

 

Kategoria 3: ruch w firmie

Ta opcja adresowana jest do reklamodawców, którzy prowadzą firmy z kilkoma oddziałami (np. sieć sklepów w różnych miastach) i podaną lokalizacją. W tym przypadku możliwe jest dodawanie treści reklam, odnoszących się do wybranych oddziałów, stosowanie przekazu call to action, np. przycisków "jak dojechać?" oraz eksponowanie reklamy jedynie osobom, które akurat będą przemieszczać się w okolicy (wg lokalizacji smartfonu).

 

Widać więc, że reklamowe narzędzia oferowane przez Facebooka dają całkiem sporą swobodę w konfigurowaniu kampanii reklamowej. Bazując na tym narzędziu, możemy skutecznie dopasować dostępne mechanizmy do naszych potrzeb. Trzeba jednak raz jeszcze podkreślić. W obszarze e-sprzedaży, nawet najbardziej wystrzałowa kampania oparta o pokaźny budżet nie załatwi sprawy. Ba, czasem może okazać się, że wbrew oczekiwaniom przepalamy budżet i frustrujemy się, widząc jak wydawane środki nie przynoszą żadnych rezultatów w postaci nowych klientów. Równie kluczowe jak zauważalna kampania reklamowa jest bowiem działanie nowoczesnego, wygodnego i spełniającego wymogi UX e-sklepu. Dlatego przed uruchomieniem reklamowych działań w mediach społecznościowych, zadbajmy o to, aby nasze sprzedażowe miejsce w sieci działało bez zastrzeżeń.

W obu przypadkach – czyli w tworzeniu e-sklepu, jak i w planowaniu prosprzedażowej kampanii reklamowej w Facebook Ads – pozostajemy do Waszej dyspozycji. Skontaktujcie się z nami, a z chęcią wesprzemy Was w Waszych staraniach.