To oczywiste, że skuteczny marketing internetowy opiera się o
mechanizmy SEO. Bez optymalizacji naszej internetowej strony lub e-sklepu pod
kątem wyszukiwania, nie mamy co liczyć na odwiedzalność użytkowników ani na
tłumy gości, gotowych na zakupy w naszym sklepie. Dlatego zarówno przy
tworzeniu własnej strony w sieci, jak i później, przy zarządzaniu jej treściami
lub podczas wprowadzania nowego contentu, warto wykorzystywać każdą sposobność,
aby poprawić tak kluczowy element, jakim jest SEO.
Aby wam w tym pomóc, przygotowaliśmy opis pięciu algorytmów, którymi przy wyszukiwaniu stron kieruje się Google. Poznajcie mechanizmy ich działania i dowiedzcie się, jak możecie wykorzystać je na swoją korzyść.
Algorytm układu strony
Odeprzyjcie silną pokusę, aby reklamy na Waszych stronach zamieszczać w górnej części witryny. Was to może kusić, ale już odwiedzających Was użytkowników kusić będzie do szybkiej ucieczki z miejsca, które już na wstępie zarzuca ich dużą liczbą bannerów. To przeszkadza w zapoznaniu się z treścią, a także zmusza do scrollowania ekranu w poszukiwaniu treści, które mogą być interesujące.
Równie odrzucające dla użytkowników i niechętnie widziane przez algorytm układu strony jest działanie oparte na umieszczaniu na stronie lub w e-sklepie wielkoformatowych, irytujących popupów.
I na koniec jeszcze jedna marketingowa porada – dbajcie starannie o responsywność strony oraz zarządzanego przez siebie e-sklepu.
Algorytmy Payday Loan i Medic
Wasza internetowa działalność czy e-biznes opierają się o dziedzinę YMYL (czyli: Your Money, Your Life)? No to musicie wiedzieć, że już na samym wstępie Google i jego algorytmy – a zwłaszcza Payday Loan i Medic – będą na Was patrzeć z dużą podejrzliwością. To dlatego, że content bazujący na takich tematach jak medycyna, farmaceutyka, instrumenty finansowe czy pożyczki jest traktowany jako content szczególnie wrażliwy. Może mieć przecież autentyczny wpływ na życie odbiorców. Dlatego takie treści muszą być szczególnie weryfikowane pod kątem ich wiarygodności.
Aby nie podpaść algorytmom Google’a, warto – ba, trzeba! – stosować się do wytycznych EAT (czyli: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Rzecz w tym, żeby treści opierały się o wiarygodne źródła, czerpały z eksperckich oraz zweryfikowanych źródeł i budziły zaufanie.
Tym samym, również nasza strona czy nasz e-sklep takie zaufanie budzić będą.
Algorytm Floryda 2
Tęgie mózgi z Google’a skutecznie milczą lub ledwie półsłówkami odnoszą się do mechanizmu tego algorytmu SEO. Z tego, co mówią na jego temat, można wywnioskować, że Floryda 2 specjalizuje się w optymalizacji wyników wyszukiwania pod kątem preferencji użytkownika. Dlatego pisząc teksty czy opisy produktowe, musimy wspiąć się na wyżyny naszych umiejętności, aby uczynić je maksymalnie przyjaznymi wobec wszystkich wyszukujących. Mniej lania wody, więcej user friendly.
Algorytm Pigeon
O tym algorytmie pamiętać powinni zwłaszcza ci z Was, którzy prowadzą internetową działalność skierowaną do osób z konkretnego regionu. Macie serwis rowerowy? To przecież wiadome, że nie zależy Wam, aby wyszukiwali Was kolarze z miasta odległego o 500 kilometrów od Was. Dlatego będziecie pozycjonować się lokalnie. Na czym polega ta odmiana SEO? W słowach kluczowych zawieracie ów geograficzny obszar, który Was interesuje (np. „serwis rowerowy Kraków”). Dodajcie swoją firmę do serwisu Google Moja Firma. Zadbajcie o to, aby Wasza marka wyświetlała się w wynikach z Google Maps. Stwórzcie wizytówki firmowe NAP (np. w Panoramie Firm, Targeo czy Cylex). Wasza obecność tam również przełoży się na lepsze wyniki SEO.
Mamy nadzieję, że powyższy krótki przegląd pomoże Wam w łatwiejszym zarządzaniu strona czy sklepem internetowym. W razie pytań – skontaktujcie się z nami, a pomożemy Wam w dopasowaniu Waszych witryn do algorytmów Google.
O algorytmach Google'a pisaliśmy już wcześniej. Zerknijcie tutaj, by poczytać o innych mechanizmach wpływających na SEO.