O mojej wiedzy, umiejętnościach i doświadczeniu najgłośniej mówią zrealizowane do tej pory projekty, przeprowadzone kampanie i klienci, którzy zdecydowali się na współpracę ze mną. Przyjrzyj się, dla kogo miałem już przyjemność przygotowywać działania marketingowe i na czym one polegały.
KLIENCI Z OBSZARU PRZEMYSŁ 4.0 I STARTUPY
Krakowski Park Technologiczny - akcelerator KPT ScaleUP
Największy w Polsce akcelerator Przemysłu 4.0, służący do wspierania startupów mających w swojej ofercie technologie, produkty lub usługi dla industrialnych firm. Akcelerator współpracuje z takimi gigantami jak Grupa TAURON, Grupa AZOTY, Lafarge Polska, ASTOR czy Warbud, umożliwiając tym samym młodym spółkom na pilotażowe wdrożenia w realnym środowisku i przy wsparciu ekspertów. Starannie przygotowane kampanie promocyjne i systematycznie prowadzone działania wizerunkowe przyczyniły się do osiągnięcia rekordowych wyników podczas naborów do poszczególnych rund akceleracji.
Zakres obowiązków:
- opracowanie koncepcji kampanii promocyjnych
- koordynacja rekrutacji do akceleratora wśród polskich startupów
- kontakty z mediami i działania PR (informacje prasowe, wywiady)
- pisanie eksperckich tekstów upowszechniających działalność akceleratora
- organizacja eventów z udziałem startupów, dziennikarzy i firm z obszaru Przemysłu 4.0
- zarządzanie wizerunkiem KPT ScaleUP w mediach społecznościowych
- współpraca z działem marketingu Krakowskiego Parku Technologicznego
Sense Monitoring
Polski startup, który szybko zbudował swoją silną pozycję w świecie Przemysłu 4.0. Firma stworzyła szeroki wachlarz produktów i technologii do bezpiecznego zarządzania ryzykami dachów płaskich w budynkach wielkopowierzchniowych.
Zakres obowiązków:
- bieżące zarządzanie wizerunkiem firmy
- przygotowanie contentu na stronę internetową
- bieżące zarządzanie stroną internetową
- budowanie wizerunku firmy w social mediach (Facebook, LinkedIn, YouTube)
- kontakty z mediami branżowymi
- przygotowywanie tekstów eksperckich oraz na bloga
- przygotowywanie i wysyłka mailingu
sysdogs
Spółka IT specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie i zajmująca się takimi tematami jak infrastruktury budowane za pomocą Kubernetesa. Obszarem działalności sysdogs były kontenery, klastry, zabezpieczenia.
Zakres obowiązków:
- opracowanie strategii marketingowej firmy
- bieżące zarządzanie wizerunkiem firmy
- przygotowanie contentu na stronę internetową (PL i ENG)
- bieżące zarządzanie stroną internetową
- budowanie wizerunku firmy w social mediach (Facebook, LinkedIn)
- przygotowywanie tekstów eksperckich oraz na bloga
Comex znany jest ze swoich innowatorskich systemów sortujących oraz technologii proszkowania. Kadra doświadczonych inżynierów, własne laboratorium oraz stała współpraca z największą siecią badawczą pozwalają zaoferować klientom wysoce innowacyjne technologie do produkcji i separacji drobnych proszków oraz separacji optycznej dużych cząstek.
Zakres obowiązków:
- content marketing - przygotowanie materiałów na stronę internetową (PL i ENG)
Sunmetric
Startup, który przygotował innowacyjne narzędzie do precyzyjnego pomiaru powierzchni dostępnych do wykorzystania na instalacje fotowoltaiczne. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest skalkulowanie kosztów dotyczących uruchomienia takiej instalacji lub farmy fotowoltaicznej.
Zakres obowiązków:
- opracowanie strategii marketingowej firmy
- bieżące zarządzanie wizerunkiem firmy
- przygotowanie contentu na stronę internetową (PL i ENG)
- bieżące zarządzanie stroną internetową
- budowanie wizerunku firmy w social mediach (Facebook, LinkedIn,)
- przygotowywanie tekstów eksperckich oraz na bloga.
Producent produktów wykorzystujących bezprzewodowe technologie i projektant zaawansowanych systemów RFID.
Firma z wielkimi ambicjami - mimo że siedzibę miała w zwykłym bloku w jednej z krakowskich dzielnic, to stworzony wizerunek i działania PR sprawiły, że traktowano nas jako firmę globalną, dorównującą rozmiarom oraz wpływom rynkowych liderów, kilkakrotnie większych oraz bogatszych od Smart Technology Group.
Zakres obowiązków:
- stworzenie i realizacja strategii marketingowej
- nadzór nad budżetem marketingowym
- przygotowanie i realizacja mediaplanu
- copywriting (PL i ENG) do wszystkich materiałów reklamowych (broszury, foldery)
- przygotowywanie tekstów PR (PL i ENG)
- przygotowanie treści na stronę www i do firmowego bloga (PL i ENG)
- przygotowywanie filmów instruktażowych i reklamowych (PL i ENG)
- przygotowywanie prezentacji multimedialnych (PL i ENG)
- prowadzenie firmowych kont na LinkedIn, YouTube oraz Twitterze (ENG)
Headtrip
Startup specjalizujący się w rozwijaniu technologii VR i AR na potrzeby firm Przemysłu 4.0, wojska oraz edukacji. Ta młoda spółka z powodzeniem opracowała wirtualne światy, które z łatwością można wykorzystać do prezentacji swojej oferty, sprzedaży produktów lub też przeprowadzania specjalistycznych szkoleń dla pracowników.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie contentu na stronę internetową
- copywriting dla materiałów promocyjnych
- praca nad scenariuszem do filmów marketingowych
Jeden z największych polskich producentów i dystrybutorów urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
Głównym zadaniem jest ocieplenie wizerunku firmy i zmniejszenie dystansu między nią a jej klientami.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie tekstów na stronę internetową
- promowanie oferty handlowej
- tworzenie opisów produktowych
- pozycjonowanie strony
- wsparcie działu sprzedaży oraz zakupów
Internetowy skup o najszerszym w Polsce zasięgu działania.
Nowatorski pomysł w kraju, którego funkcjonowanie oparliśmy na przyjacielskim, bezpośrednim podejściu do klienta.
Zakres obowiązków:
- stworzenie i realizacja strategii marketingowej
- nadzór nad budżetem marketingowym
- przygotowanie i realizacja mediaplanu
- przygotowanie treści na stronę www
- współpraca z blogosferą
- prowadzenie firmowego bloga
- prowadzenie fan page na Facebooku
Krakowski start-up oferujący HotRod Henry – drukarkę 3D wyróżniającą się nie tylko designem, ale przede wszystkim znakomitymi właściwościami druku.
Zakres obowiązków:
- realizacja kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze
- opracowanie koncepcji kampanii
- copywriting wszystkich materiałów reklamowych
- scenariusz i reżyseria filmu reklamowego
Start-up zajmujący się wykorzystaniem biometrii w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa oraz komfortu korzystania z usług bankowych, telefonicznych czy kontroli dostępu.
Zakres obowiązków:
- stworzenie marki VoicePIN
- przygotowanie i realizacji strategii marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem rynku niemieckiego oraz rosyjskiego
- wprowadzenie marki VoicePIN na rynek
- copywriting do materiałów reklamowych
Spółka celowa Politechniki Krakowskiej, zajmująca się komercjalizacją akademickiej przedsiębiorczości, wspierająca start-upy i ułatwiająca współpracę między biznesem a nauką.
Kluczem do sukcesu dla INTECH PK było oparcie wizerunku marketingowego o eksperckość zespołu, ale również ich życzliwe, ludzkie i bezpośrednie nastawienie do swoich partnerów. Tak promując tę spółkę, udało się nam szybciej i skuteczniej przełamywać bariery oraz zachęcać naukowców do współpracy z INTECH PK.
Zakres obowiązków:
- stworzenie i realizacja strategii marketingowej
- przygotowywanie i publikacja tekstów PR
- nawiązywanie partnerstw z biznesem i nauką
- zarządzanie wydarzeniami: konceptualizacja, organizacja i koordynacja naukowo-biznesowych eventów
- prowadzenie mediów społecznościowych: Facebook oraz LinkedIn
- copywriting do materiałów reklamowych
To pierwsza polska szkoła kształcąca w zawodzie jeździec, w której 3-letni program zajęć został opracowany przez uznanych instruktorów jeździectwa oraz trenerów.
Najważniejsze jest tak efektywne i skuteczne promowanie szkoły przez cały rok, aby przez te kilkanaście dni rekrutacji do szkoły zachęcić do zapisów jak największą liczbę uczniów. Stawiamy na naturalny przekaz z koniem w roli tytułowej.
Zakres obowiązków:
- promocyjna kampania rekrutacji do szkoły
- pozyskiwanie zewnętrznego dofinansowania na działalność szkoły
- tworzenie materiałów reklamowych
- zarządzanie medialnym wizerunkiem placówki
Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST
Pozarządowa organizacja, wspierająca osoby niesłyszące i prowadząca najpopularniejszą polską telewizję internetową dla głuchych.
Zakres obowiązków:
- przygotowywanie wniosków o dofinansowanie bieżącej działalności oraz na konkretne projekty
- wsparcie przy kampanii 1% dla organizacji pożytku publicznego
- zwiększanie społecznej świadomości na trudności, z jakimi zmagają się osoby niesłyszące
Prowadzona przez Cezarego Zamanę firmę, zajmująca się organizacją największych i najciekawszych w Polsce wyścigów rowerowych.
Zaczęliśmy od promocji Gwiazdy Południa, którą mieliśmy wprowadzić na rynek małopolskich maratonów. Po czym poszło nam tak dobrze, że zostaliśmy na kolejny rok, a później przydzielono nam jeszcze inne sportowe imprezy spod szyldu Cezarego Zamany - w tym największy cykl maratonów MTB dla amatorów (czyli Mazovia MTB Marathon) oraz wyścigów kolarskich (Road Tour). Zajmujemy się też PR dla całej Zamana Group.
Zakres obowiązków:
- promocja Mazovia MTB Marathon
- promocja Road Tour
- PR dla Zamana Group
- promocja i organizacja Gwiazdy Południa – nowego etapowego wyścigu MTB
- zarządzanie marką Gwiazdy Południa
- promocja i organizacja Gorce Champion MTB
- pozyskiwanie krajowych i zagranicznych patronów, partnerów i sponsorów
- współorganizacja wyścigów
- obsługa fan page na Facebooku
Ośrodek wypoczynkowo-jeździecki, oferujący bogate możliwości aktywnego spędzenia czasu, a także podnoszenia jeździeckich umiejętności na każdym poziomie.
Już sama lokalizacja tego miejsca jest wyborną inspiracją, że nie wspomniemy o jego genius loci. Czerpiemy z niego garściami i przekaz marketingowy mamy gotowy.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie content marketing i zarządzanie stroną internetową
- prowadzenie mediów społecznościowych
- pozyskiwanie klientów
- organizacja i promocja imprez organizowanych w Folwarku (sylwester, ferie zimowe, obozy letnie, wydarzenia jeździeckie)
Małopolski Związek Kolarski
Odpowiadam za marketing i PR najważniejszego sportowego wydarzenia organizowanego przez Małopolski Związek Kolarski, czyli Małopolski Wyścig Górski. To drugi - po Tour de Pologne - kolarski wyścig w Polsce, zarówno pod względem prestiżu, popularności, jak i stopnia trudnosci.
Zakres obowiązków:
- kontakty z lokalnymi i sportowymi redakcjami
- współpraca PR z samorządami
- przygotowywanie i dystrybucja materiałów prasowych
Największa polska wyszukiwarka sportu, pozwalająca na łatwe i szybkie wyszukanie miejsc oferujących interesujące nas aktywności fizyczne.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie i wdrożenie strategii marketingowej
- przygotowanie content marketing i zarządzanie stroną internetową
- prowadzenie mediów społecznościowych
- zarządzanie zespołem marketingowym
Fajne Chaty
Położone w Pieninach domki na wynajem.
Zakres obowiązków:
- zarządzanie mediami społecznościowymi
Hulahops
Dziecięcy klub, oferujący bogaty program zajęć sportowych, treningów oraz rekreacji. Dzieci mogą szkolić się m.in. w obszarze baletu, gimnastyki artystycznej lub gimnastyki akrobatycznej.
Zakres obowiązków:
- opracowanie nowej koncepcji wizualnej i wprowadzenie brand heroes: Hula i Hops
- prowadzenie mediów społecznościowych: regularne posty i budowanie społeczności wobec marki Hulahops
- content marketing i copywriting na stronę internetową
- opracowanie programu lojalnościowe
- bieżące promowanie oferty zajęć i półkolonii
Modern House
Architektoniczne studio, tworzące projekty nowoczesnych domów. Pracownia Modern House została założona przez architekta Jacka Niebieszczańskiego.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie strategii wejścia na rynek
- przygotowanie contentu na stronę internetową
- zarządzanie zespołem marketingowym
- planowanie i realizacja działań marketingowych
Studio projektowe realizujące zlecenia przede wszystkim w obszarze mebli, akcesoriów sportowych, projektowania wnętrz oraz rehabilitacji.
Zakres obowiązków:
- zarządzanie wizerunkiem marki
- przygotowywanie i publikacja tekstów PR
- prowadzenie fan page na Facebooku
- kontakty z dziennikarzami i inicjowanie współpracy
- wysyłka not prasowych
- redakcja wywiadów, wypowiedzi
Jeden z największych sklepów oferujących armaturę, wyposażenie łazienek, lampy i meble.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie marketingowego contentu na stronę internetową
- copywriting produktowy
HomeKONCEPT
Biuro projektowe, oferujące jedne z najnowocześniejszych w kraju projekty domów jednorodzinnych oraz osiedli.
Zakres obowiązków:
- przygotowanie strategii marketingowej
- przygotowanie copywritingu
- tworzenie contentu na stronę internetową
Sklep oferujący produkty AGD klasy premium, prowadzący działalność stacjonarną, a także z sukcesem zarządzający sklepem on-line.
Zakres obowiązków:
- prowadzenie mediów społecznościowych
- zarządzanie content marketing
Pan Perfekt
Internetowa osobistość - influencer oraz ekspert od sprzętów AGD. Prowadzi swój kanał YouTube, gdzie regularnie opowiada o nowinkach technologicznych, przeprowadza testy i recenzuje urządzenia do kuchni. Obecny także na Facebooku i Instagramie.
Zakres obowiązków:
- branding
- przygotowanie strategii marketingowej, a następnie jej realizacja
- praca nad scenariuszami poszczególnych odcinków Pana Perfekta
- praca koncepcyjna przy shortach na YouTube i rolkach dla Facebooka
- zarządzanie mediami społecznościowymi
- przygotowywanie materiałów prosprzedażowych i sponsorskich
Centrum handlowe urządzone wg autorskiego konceptu właścicieli, wyróżniające się wygodą, szeroką ofertą modową oraz pierwszymi w regionie delikatesami.
Zakres obowiązków:
- stworzenie marki Galerii Bocheńskiej
- wprowadzenie Galerii Bocheńskiej na rynek – opracowanie i realizacja kampanii otwarcia
- koordynacja otwarcia Galerii Bocheńskiej
- opracowanie i copywriting do materiałów reklamowych
Baza Smaków - Pracownia Pierogów Naturalnych
Warszawska pierogarnia, słynąca ze swoich kreatywnych i zaskakujących połączeń smaków.
Zakres obowiązków:
- zarządzanie fan pagem na Facebooku
- przygotowywanie ofert B2B
- prowadzenie bloga
- kontakt z lokalnymi partnerami
Ogólnopolska kampania społeczna, służąca pobiciu rekordu świata w dobroci i zebraniu 70 kilometrów złotówek.
Zakres obowiązków:
- pozyskanie medialnych patronatów
- prowadzenie strategii PR
- kontakt z organizacjami pozarządowymi
PRACA DLA INNYCH AGENCJI REKLAMOWYCH
Firma Reklamowa Kuc
Agencja reklamowa specjalizująca się w obsłudze marketingowej, PR oraz eventowej polskich centrów handlowych, w której rozpoczynałem swoją pracę w obszarze marketingu.
copywriter
- pełne spektrum działalności reklamowej: outdoor, ATL, BTL, prasa, radio, media społecznościowe, animacje, magazyny life stylowe, druki okolicznościowe, ulotki, prospekty, katalogi reklamowe, foldery biznesowe;
- zarządzanie Fan Pages na Facebooku;
- przygotowywanie i prowadzenie prezentacji biznesowych (w tym także w jęz. angielskim);
- obsługiwani klienci: największe w Polsce centra handlowe: Bonarka City Center (Kraków), Galeria Echo (Kielce), Poznań City Center, C.H. FORUM Gliwice, Mazovia Płock, Arkady Wrocławskie i in.; deweloperzy.
PR manager
- rzecznik prasowy Bonarka City Center;
- bieżąca komunikacja z mediami;
- dbanie o pożądany wizerunek wśród klientów;
- artykuły sponsorowane;
- nawiązywanie partnerstw z lokalnymi podmiotami (samorząd, fundacje, stowarzyszenia);
strateg
- tworzenie strategii reklamowych, wizerunkowych i komunikacyjnych dla największych w Polsce centrów handlowych;
- akcje prosprzedażowe:
- systemy loteryjne z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi multimedialnych (KLIKomaty, Rabatomaty)
- pomiar efektywności (wzrost obrotów najemców, monitorowanie liczby uczestników)
event manager
- rodzaje organizowanych eventów: wizerunkowe, charytatywne, modowe, muzyczne;
- opracowywanie koncepcji i kosztorysowanie eventów, prezentacja i akceptacja idei u klienta, kontakty i nadzór nad podwykonawcami, zarządzanie budżetem, analiza i zapobieganie ryzyka,
- współpraca ze znanymi osobami: Małgorzata Socha, Małgorzata Kożuchowska, Magdalena Różczka, Agnieszka Cegielska, Piotr Gąsowski, Marcin Tyszka, Marcin Prokop, Olivier Janiak, Rafał Cieszyński;
- zorganizowane koncerty w centrach handlowych: Ewy Farnej, Ani Wyszkoni, Justyny Steczkowskiej, Andrzeja Piasecznego, Tomasza Karolaka, zespołu Feel, kabaretu Grupa Rafała Kmity
- wprowadzenie na rynek centrów handlowych trzech autorskich, nierealizowanych nigdy wcześniej pomysłów: modowej bitwy, fotograficznego pojedynku oraz perfumeryjnych warsztatów;
- zrealizowanie pierwszego w Polsce wydarzenia augmented reality we współpracy z BBC;
- zorganizowanie pierwszego w Krakowie koncertu Ewy Farnej oraz Tomasza Karolaka;
- zebranie ponad 80 000 PLN podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Bonarce.
Wybrane zrealizowane eventy w FR KUC:
- Bitwa na Trendy w FORUM Gliwice
- Bitwa na trendy w Bonarka City Center
- Koncert Ewy Farnej w Bonarka City Center
- Parada brazylijska w Gliwicach
Krakowska agencja reklamowa.
Zakres obowiązków:
- przygotowywanie strategii marketingowych;
- copywriting;
- pisanie eksperckich tekstów budujących pożądany wizerunek klienta;
- bieżący kontakt z klientami, przygotowywanie ofert przetargowych, kosztorysowanie działań;
- zarządzanie zespołem marketingowym;
- obsługiwani klienci: Disiro, Kancelaria Doradztwa Biznesowego Tobolewscy, Najbar, Coniraya, Dziecięce Centrum Handlowe Entliczek, deweloperzy: IMS, Start.